Kayıtlar

Mayıs, 2016 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

Vegan

Resim
Kardeşim vegan oldu. Bundan önce yediği protein miktarını hesaplayan çocuk, et yemeyi seven, süte yoğurta bayılan yahu onu geçtim kurban bayramında kesim törenini bile izleyebilen çocuk vegan oldu. Artık bize ceset yediğimizi, hayvanları yemek için ürettiğimizi, sütlerini çaldığımizi söylüyor. Yumurta yemek civciv yemektir. Süt bizim için değil yavrulari için, bizim hayvanlar üstümde hakkımız yok ve daha nicesi..


Hal böyle olunca evde iki menü çıkmaya başladi vegan ve normal menü. Evde köfte yenecekse yulaf unundan baharatlı bi köfte yapılıyor. Protein bakımından kofte ile aynı değerde. Tat ise fiyasko tabi. Süt yerine soya sütü tabiki. Sabah kahvaltısi oldukça pratik. Ama öğle yemeği bulmak zor. Ya ev yemeği satan bir yerde ara sicaklarla salatalarla yetineceksin ya da evden götürceksin. Hayvansal gıda olmayınca marketteki abur cuburlari da unutuyorsun tabi. O yanımda otlarken vicdanım rahatsız olmuyor değil tabi. Belki en doğrusu da bu. Ama bana göre değil. Tamam et yemeyim ama ya …

sohbet ve kozmetik

Resim
Hu hu :)
Zaman ne çabuk geçiyor. İnsan yaşarken farketmiyor da şu resimler yok mu insanın suratına acımasızca çarpı veriyor gerçekleri. Nedir bu takvim yapraklarının akrep ve yelkovan takımıyla olan yarışı? Yetişmek zorunda mi zamana? Zorunda.
Şimdilerde 2 yıl önce üniversiteden mezun oldum diyorum da dilim dese de alışamıyorum. Ömrüm tükeniyor gibi geliyor. Yaşlanıyorum. Bunu en çok da cilt bakım mağazalarinda yaşıyorum. Yaşlanma karşıtı ürün reyonuna doğru yaklaşıyorum artık. Önceleri sadece bir dudak balmi bi göz kalemi iken şimdi nemlendirici olsun ama gözaltı nemlendiricisi de olsun çünkü bu minik kırışıklıklar nemsizlikten. Yoksa yaşımın 26 olmasıyla hiçbir alâkası yok.

şimdi güneş kreminin de yaşlanma karşıtını alıyoruz. Aslında yaşlanmaya karşı değilim. tabiki yaşlanmaliyiz ama ben hariç ya ben hariç :)) Erkekler bizim kadar takmıyor. Neden acaba? Neden bu kadar etkileniyoruz bilemiyorum. Reklâmlar, diziler, filmler bize hep genç ve güzel görünmemiz gerektiğini vurgulamiyor m…

Şaşırmasana

Resim
"Tiyatroya inanmıyor, hayallerimle alay ediyordu. Böylece ben de inancımı yitirdim yavaş yavaş. Hevesim kalmadı.. Sonra aşkın getirdiği sorunlar, kıskançliklar, yavrum için  duyduğum sürekli korku... Ufaldim. Zavallılastim. Boş bir kalp gibi oynamaya başladım sahnede.. Ellerimi nereye koyacağımı bilemiyor, ayakta düzgün durmayı beceremiyor, sesimi denetleyemiyordum. İnsanın çok berbat oynadığını hissetmesi ne korkunç şeydir bilemezsiniz! Bir martıyım ben.Yok değil. Anımsıyor musunuz, bir martı vurmuştunuz. Günün birinde bir adam geliyor, görüyor onu ve yapacak başka bir işi olmadığından kıyıyor ona. Küçük bir hikâye konusu...Yok bu değildi söylemek istediğim.." Anton Cehov 




Şaşırmasana hâlâ verdiği sözü tutan insanlar var.


The Gelin

Resim
Herkese merhaba:)
Bu hafta sonu yakın arkadaşım Hilal'i evlendirdik. Kına ve düğün çok güzeldi. Özellikle de kınayi çok beğendim :) Arkadaşlarimin çoğu evlenmişti zaten ama simdi yakın arkadaşlarima sıra geldi sanırım. Gelişim ödevi ışte. Bu yaş aralığında yapılması gereken de bu zaten. Kafadan uydurmuyorum psikolojide durum bu. Bu gelişim ödevlerini yapmazsaniz psikolojiniz olumsuz etkileniyor. Madem konuyu buradan açtım hangi yaş aralığına geliyorsaniz gelisim görevinizi görün istiyorum.


Robert Havighurst'a göre:
0-2yas görevi: çevreye uyum sağlama, vücut ısısıni ayarlamak,çiğnemek,yürümek.. 2-6 yaş görevi: açık ve anlaşılır konuşmak, öz bakım becerisi kazanmak, cinsiyetleri fark etmek,vicdan  6-12 yaş görevi: okuma yazma basit matematik, cinsel rol edinmek, başkalarıyla beraber çalışmak, ahlaki değerler. 12-18 yaş görevi: bedenini kabul etmek, eş seçimi kararı (ileride evleneceği kişinin kişiliğine karar vermek) kişisel değer sistemi oluşturmak,ideol…

Ne zaman dinlenirim bilmem

Resim
Herkese kocaman merhaba:)
Uzun süredir bir şey yazamadim. Kurs kosusturmaca derken zaman hızla akıp gitti. Aslında bu haftalar daha hareketliydi.Genel tekrarlar ve tam genel tekrar haftasının ortasında 8 yıldır bizimle olan kuki saldırıya uğradı. Balkonda güneşlenirken sanırım bbir karga saldırdı. Geç farkettim ve onu almak için gittiğimde bana koştu. Onu alıp içeri koyunca ayaklarının kanadigini gördüm. Dejavu. Aynı şeyi muhabbet kusumuzda yaşamıştik. Kuki travma geçirmis. Etrafta korkutan koşturup durdu. Yikadim batikon sürdüm. Kucağıma alıp sakinleştirdim. Ertesi gün rahat nefes alamadığını farkettim. Evin ordaki dangalak bir veterinere götürdüm. Bana bu su kaplumbağasi mi diye sorunca bu adam gerçekten veteriner hekim mi diye düşündüm. Bana antibiyotik verelim dedi. Ben de nefesini kontrol etmeyecek misin diyince steteskopu alip Kukinin kafasına koymaya kalkınca ben üniversite hastanesine gidiyorum dedim.

Ertesi gün Ankara üniversitesi veterinerlik fakültesi hastanesinde soluğu al…