Kayıtlar

Eylül, 2015 tarihine ait yayınlar gösteriliyor

Helina'nın Yolculuğu: KURBAN: İçtenliği belirten bir seslenme sözü.

Helina'nın Yolculuğu: KURBAN: İçtenliği belirten bir seslenme sözü.: "Onların etleri ve kanları asla Allah’a ulaşmaz. Allah’a ulaşacak olan ancak, sizin O’nun için yaptığınız, gösterişten uzak amel ve...

KURBAN: İçtenliği belirten bir seslenme sözü.

Resim
"Onların etleri ve kanları asla Allah’a ulaşmaz. Allah’a ulaşacak olan ancak, sizin O’nun için yaptığınız, gösterişten uzak amel ve ibadettir." (Hacc 22/36;37)


İyi bayramlaaar :)Temizlikti tatlıydı derken kurban bayramı geldi çattı. Bu sene de kurban ibadetimizi yaptığımızı umuyoruz. Kurban bayramının vazgeçilmezi olan şeker ve kolonyalar mevkilerini aldı ve göreve hazır. Eller öpülecek, nasılsınız faslından sonra (ki biz buna döşeme bölümü diyoruz) falancanın oğlu kızı muhabbetine girmeden önce evin kızı yahut oğlu usulca koltuğundan süzülecek ve kolonya-şeker tutmaya başlayacak. 
Kolonyanın adabı

Kolonya tutulacak "yeterli" sözünü duymadan kolonyayı dökmeyi kesmemek gerekecek. Ayrıca kolonyanın ağzının açık olduğuna dikkat etmek gerek. Şekerler tutulurken de şekerlere bakmamak adaptandır. Kaç tane alıyor gibi bi izlenim bırakmak istemiyorsanız tabi. Bu sırada Rebul'un kolonyaları bir harika. İncirli olanı zaten kullanıyordum şimdiki yeşil çay; normal limon kokul…

Hangi kitaptan?

Resim
Selam :)
Bugün sizlere bazı kitaplarımdan bahsetmek istiyorum. Ama öncesinde hayran hayran düşünmüyor da değilim. Neyi mi? Kitapları neyi olacak. Düşünsene taaa uzak tarihimizden bu yana birileri bir şeyler yazıp durmuş. Hatta yetmemiş ki koca koca taşlar dikmiş. Nedir acaba insanı yazmaya iten şey? Anlaşılmak mı sadece? Yoksa sadece anlatmak mı?

Okumayı geç sökmüş biri olarak söylüyorum ( benim elmam en son kızarırdı) küçüklükten bu yana okumayı hep sevdim. Hep yazdım ve kendimi ifade etmemin en basit yolu olarak  gördüm bi şeyler karalamayı.  Ortaokulda Cemil Meriç okudum mesela. Okulun kütüphanesinden yaşıma göre en sıkıcı kitabı seçmiştim belki de :)  Kitabın %70 ini anlamadığıma ant içerim :D

Kitabı da hayatı da büyük şaşkınlıkla karşıladığımı hatırlıyorum. Sanki biri yaşamın şifresini çözüp elime vermişti. İlk adım Cemil Meriç'in Bu Ülke adlı kitabı olmuştu.Bu kitabın bana çok şey kattığını düşünüyorum. Ne kadar erken okusan o kadar iyi.. Sonra Hocamız bizden bir şiir ezberlememiz…

Bağımlılık yaratanlar

Resim
Herkese kocaman merhaba :) Bugün sizlere yeni aldığım ve bağımlısı olduğum ürünlerden bahsetmek istiyorum. 


İşte bu minik kutunun içindeki ürünleri sizlere tanıtmaya karar verdim. Hem de eksi ve artılarıyla birlikte. Fotoğraflarda sıkıntı olabilir çünkü hiç profesyonel değilim :) Sizlere tanıtacağım ürünler göz makyajı temizleme suyu, sıvı saç kremi, gözaltı kapatıcısı, concealer, göz kalemleri, eyeliner, ayak balsamı, oje, CC krem



İlk olarak sizleri benim uzunca bir süre kullandığım Garnıer'ın BB gözaltı rolon'nundan bahsedeceğim. Bu gözaltı kapatıcısı oldukça yumuşak bir dokuya sahip. Gözaltında kuruma yapmıyor. Benim gözaltımda morluk vs yok ama benim problemim damarlarımın gözükmesi. O kadar makyaj yapıp otoban yolu gibi bir görüntü pek hoş olmuyor bence. Neyse bu ürün benim için başarılı, sürümü gayet basit. Kapatıcılık meselesi ise muamma. Yani neyi kapattığınıza bağlı..
Maybellıne Affınıtone Concealer bu ürünü bana teyzem yollamış. Hemen deneyip hakkında biraz araştırma ya…

Japon mutfağına el atmak

Resim
Herkese merhaba :)Bugün sizlere sushi yapıyorum ve kendimi feda edip bunu sizin için tadıyorum :) Bunun videosunu en alta koydum. Bu arada Sushi yaparken Facebook'ta gördüğüm ve  dilime pelesenk olan şu şarkıyı söylemeden duramıyorum. "Keldi ah yine keldi sushi yiyesim keldi" :)) Buyurun buradan bakınız: Hulkar Abdullayeva Özbek şarkısı





Yemek yapmayı çok da sevdiğim söylenemez ama bazen ilham perisi uğradığında şaka şaka sıkıntıdan patladığımda dalıyorum mutfağa. Geçenlerde arkadaşımla Fellah köftesi yapmıştık. Annemin köftesiyle aynı lezzeti bulamamıştık meğer pişirmeyi unutmuşuz. Yani çiğ çiğ mideye indirmişiz ama hala yok bir şey eksik tuz mu biber mi diye düşünüp dururken pişirmek gibi ufak bir ayrıntıyı gözden kaçırmıştık. İşte bu ağır hezimetten sonra kendime gelemedim. 



Türk mutfağını katlettiğim yeter !! Sıra Japon mutfağında!!



Sushi ve daha fazlası için videomu izlemeyi unutmayın :)

İşte  :)



İşte :)